Loading...

czwartek, 16 stycznia 2014

Zupa meksykańska

Kuchnia meksykańska nie jest mi obca, ale nigdy nie byłam w restauracji meksykańskiej by w niej zjeść potrawy. Zatem nie mam skali porównania. Ostatnio zupy są u mnie na topie. I to pikantne! Jednak z pikantnością nie ma problemu. Zupa bardzo pożywna i bogata w wiele składników. A przecież o to chodzi by zupa zastąpiła drugie danie zwłaszcza zimą. 

Zupę te lekko zmodyfikowałam i nie żałuję. Jest wyśmienita. I szybka w przygotowaniu. Przepis zaczerpnęłam z bloga Ani.
Składniki:
  • 1/2 kg mięsa mielonego z indyka
  • 2 duże cebule (jedna czerwona)
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 czerwona papryka
  • pół puszki czerwonej fasoli
  • 1 puszka pomidorów bez skórki
  • 5 ziemniaków drobno pokrojonych
  • 0,5 litra soku pomidorowego
  • pół posiekanej papryczki chilli
  • 1 litr rosołu
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • sól, pieprz i pieprz cayenne do smaku
Przygotowanie:
Pokrojone drobno cebulę i paprykę zeszklić wraz z czosnkiem na oliwie. Dodać mięso mielone, chilli i smażyć mieszając. Dodać rozdrobnione pomidory z puszki, wymieszać i jeszcze chwilę smażyć, po czym wlać sok pomidorowy oraz czerwoną fasolę. W rosole ugotować ziemniaki. Po czym wszystkie składniki dodać do niego, jak ziemniaki będą miękkie.
Pozdrawiam!
A.

4 komentarze:

  1. Bardzo chętnie zjadłabym talerz takiej zupy!! Kusi samym wyglądem :-)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne danie, idealne na zimę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne kolory i smaki! Po prostu musi być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pikantne smaki to raj dla mojego podniebienia i dotyczy to również zup. Lubię malezyjską zupę laksa. Meksykańskiej jeszcze nie jadłam, więc chętnie wypróbuję ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...