Loading...

sobota, 1 lutego 2014

Caracter nie oznacza Charakter






           Dzisiaj moja małżonka zaproponowała przygotowanie pizzy, na bazie oryginalnego włoskiego przepisu. Z kolei, ja zauważyłem już jakiś czas temu wino, w sklepie, które uznałem że będzie nadawać się jako dopełnienie głównego dania. To wino argentyńskie Caracter, którego producentem, jak można odczytać z nalepki, jest firma Bodega Santa Ana.
         To mieszanka szczepu Shiraz i Malbec. Piłem już jedno takowe i spodziewałem się, że to będzie podobne, czyli …jakie? Przede wszystkim, to zabrzmi paradoksalnie, jak chodzi o wina półwytrawne – słodkie. Nie było takie przy pierwszych łykach. Z czasem słodycz stawała się bardziej wyrazista, ale nie do końca mnie przekonała. Z kolei inna barwa smakowa jest wyczuwalna. Wyczuć można jeżyny i wiśnię, niestety bez jakiegoś głębszego finiszu – no może trochę wanilii, ale to wszystko zależy od indywidualnych zachowań kubków smakowych.
        Generalnie – to wino jest całkiem sympatycznym kompanem dla lekkich dań mięsnych lub deski mocno dojrzałych serów. Jeśli ktoś tak jak ja sugeruje się, że wykorzystanie malbeca doda słodyczy to może poczuć się rozczarowany. Dlatego gdy rozpatrujecie wina w przedziale 15 – 20 zł, to pomyślcie o Caracterze, ale nie jako głównym pretendencie do zajęcia głównego miejsca przy posiłku. 
Co wcale nie oznacza, że to wino jest złe. Jest całkiem przyzwoite, ale tak to jest, kiedy kupujemy coś już nastawieni, że powinno tak a nie inaczej spełnić nasze oczekiwania. Na pewno spełni oczekiwania tych, którzy chcieliby spędzić sobotni wieczór na oglądaniu filmów i poszukujących ciekawego dodatku do seansu. A na pewno wzbudzi ich uśmiech, korek z zarysem Ameryki Południowej i świetnie oznaczoną na tym tle Argentyną. :)
Pozdrawiam T.

2 komentarze:

  1. dobrze wiedzieć, chętnie spróbuję:d

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje kubki smakowe niestety nie rozróżniają poszczególnych bukietów smakowych win, ale na pewno wspomnę mężowi:))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...