Loading...

piątek, 7 lutego 2014

Karkówka gotowana w 10 minut

Karkówka gotowana w 10 minut
Dostając przepis na przygotowanie mięsa w 10 min, nie ukrywam, że wywołał on na mej twarzy zdziwienie. Gotowałam mięso na kanapki, lecz nigdy nie w takiej formie. Nie wierzyłam, że może się udać, sądziłam, że mięso będzie surowe. 
Moja obawa była bezpodstawna. To, że gotuje się mięso w 10 min nie oznacza, że nie musi przejść swojego procesu, leżakowania. Sposób przygotowania jest bardzo prosty, a daje nieoczekiwane rezultaty. Mięso wychodzi bardzo miękkie, soczyste. Jest to genialny sposób na przygotowywanie domowych wędlin. Przede wszystkim w jakimś sensie zdrowy.
Składniki:
  • 0,5 kg karkówki
  • 2 czubate łyżki soli
  • 4 ziarenka pieprzu
  • 3 listki laurowe
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • garść kolendry
  • 2 ząbki czosnku 
Przygotowanie:
Mięso umyć i włożyć do garnka z wodą - tyle by mięso pływało w niej. Wrzucić wszystkie przyprawy. Zagotować wodę i od tego czasu odmierzyć 5 min. Po tym czasie odstawić garnek z mięsem na 24 godz. Następnego dnia zagotować ponownie wodę i odliczyć 5 min. Odstawić do wystygnięcia, mięso wyjąć z garnka i konsumować. 

Przygotowałam małą ilość mięsa, by przekonać się o wiarygodności przepisu. Miałam pod ręką karkówkę, a wiem, że w sieci widnieją przepisy na schab w 10 min. Na ten pomysł wpadła znajoma mojej rodziny, której popsuł się piekarnik i została zmuszona gotować mięso. :)
Karkówka gotowana w 10 minut

Karkówka gotowana w 10 minut
Pozdrawiam!
A. 

9 komentarzy:

  1. Aż się wierzyć nie chce, że w 10 min, można stworzyć taką pyszną karkóweczkę :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście to 10 minut to szok! Ale wygląda przepysznie wiec już zapisuję sobie przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój mąż bardzo lubi, na pewno by mnie chwalił za taką karkóweczkę:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna! Super pomysł na domową wędlinkę, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. witam jest smaczna.Tak można gotować wszystkie mięsa od schabu do łopatki.Ja jeszcze dodaję dwie łyżki majonezu i cebulę-pychotka jest wędlinka soczysta.polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, zgadzam się, że tak można wszystkie mięsa gotować. Następnym razem spróbuję Twojego przepisu. Dziękuję! Pozdrawiam:)

      Usuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...