Loading...

środa, 5 lutego 2014

Racuchy

Nie są pracochłonne, lecz czasochłonne. Trzeba odczekać swoje by trafiły do naszych brzuszków. Warto, gdyż są takie jak niejedna babcia robiła dla swoich wnucząt. Moje babcie słynęły z wyśmienitych pączków, nigdy za to nie robiły dla mnie racuchów, nie przypominam sobie. 

Za to męża babcia robiła racuchy. Chciałam przekonać się, czy wykonam podobne, czy powie"wiesz moja babcia robiła takie". Udało się! Wykorzystałam  ten przepis.
Jak na pierwszy raz wyszły świetne! Spróbujcie koniecznie, no chyba, że macie inne swoje własne "babcine" przepisy na racuchy. 
Idealne na śniadanie, my dziś nimi się raczymy. 

 Składniki:
  • 500 g mąki pszennej
  • 50 g świeżych drożdży
  • szczypta soli
  • 1 - 2 łyżki cukru
  • 1,5 szklanki letniego mleka
  • 1 jajko
Przygotowanie:
Mąkę przesiać do miski, dodać szczyptę soli, wymieszać i pośrodku zrobić wgłębienie, by do niego pokruszyć świeże drożdże, zasypać je cukrem, zalać 1/2 szklanki ciepłego, ale nie gorącego mleka. Przykryć ręczniczkiem, odstawić w ciepłe miejsce na 10 - 15 minut. Ja położyłam przy kaloryferze.
Po tym czasie, dodać resztę mleka, jajko i wymieszać. Ciasto nie powinno być zbyt rzadkie (ale też nie może być za gęste). Jeśli tak będzie dodać łyżkę mąki lub dolać mleko. Odstawić na 1 h  godzinę w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Jeśli ciasto będzie przy kaloryferze szybciej wyrośnie. Spokojnie godzina wystarczy. Jednak wiem, że są też inne metody, np. stawianie ciasta do piekarnika na 50 st. C, lecz ja nie praktykowałam!
Przygotować kubek z gorącą wodą. Ciasto nabierać łyżką - najlepiej maczać ją w ciepłej wodzie przed nałożeniem porcji na patelnię, tylko po to by ciasto odchodziło od łyżki. Smażyć na rozgrzanym oleju,  chyba najlepiej rzepakowym, z obu stron na złoty kolor. 
Jeśli macie ochotę, możecie dodać do ciasta rodzynki- ja dodałam je jak już ciasta ubywało. Zatem miałam dwa rodzaje racuchów. 
 Pozdrawiam!
A.

7 komentarzy:

  1. Lubimy :) Szczególnie na śniadanie z owocami i śmietaną...

    OdpowiedzUsuń
  2. Och racuchy, najlepsze robiła oczywiście babcia, ale te pewnie też dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne, z mlekiem i waniliowym serkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sympatyczne racuszki, aż chce się jeść :))
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...