Loading...

czwartek, 13 lutego 2014

Tortilla z kurczakiem

Ostatnio ciągnie mnie do fast-food'owego jedzenia, widocznie organizm potrzebuje więcej węglowodanów. Zamiast kupować gotowe placki tortilli, postanowiłam je zrobić sama. A może to wynika z faktu, że mam ochotę pobawić się w kuchni i lekko ją zabrudzić :)
Stwierdzić muszę, że od jakiegoś czasu, gdy przygotowuje jedzenie moja kuchnia wygląda koszmarnie. Zwłaszcza, jeśli to dotyczy mącznych dań.
Przepis na tortille znalazłam u Natalii.  Co prawda Ona przygotowała ziołowe, ale myślę, że to aż tak wielkiej różnicy nie robi. 
Przygotowanie samych placków nie zajmuje dużo czasu. Wadą jest ich to, że te domowe szybko robią się twarde, jeśli się ich nie zje, no oczywiście jedynie sklepowe nie więdną:)

Składniki:
  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g mąki kukurydzianej
  • 20 g smalcu
  • 200 ml gorącej wody
  • pół łyżeczki soli
dodatkowo:
  •  2 niewielkie uda z kurczaka 
  • garść zielonych i czarnych oliwek
  • pół główki kapusty pekińskiej 
  • czerwona cebula
  • przyprawa do gyrosa i kebaba
dip:
  • 2 czubate łyżki jogurtu greckiego
  • 2 ząbki czosnku
  • sól

Przygotowanie:
Składniki na ciasto wyrobić. Uformować kulę i wstawić do lodówki na min. 30 min. W tym czasie przygotować mięso (zostały mi dwa udka z rosołu, więc wyjęłam kości, pokroiłam drobno, doprawiając przyprawą do kebaba i gyrosa). Pokroić cebulę w krążki i oliwki. Zmiksować składniki na sos.
gdy ciasto się schłodzi, podzielić je na mniej więcej 8-9 kawałków. Blat podsypać mąką (ja podsypałam kukurydzianą) i rozwałkować placki, na kształt spodu od patelni. Powinny być cienkie. Następnie na rozgrzaną patelnie smażyć z obu stron aż do powstania brązowych bąbli. Gotowe układamy jedne na drugich, by łatwiej było je składać. Smarujemy je sosem, później kładziemy składniki i składamy. 
Pozdrawiam!
A.

6 komentarzy:

  1. Wyszły piękne! Cieszę się, że przepis się przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować tej tortilli, ciekawy pomysł z udkami kurczaka...na pewno będzie smacznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, własnoręcznie przygotowane tortille - wow!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...