Loading...

środa, 12 marca 2014

Kofta mięsna

Jakiś czas temu miałam okazję próbować dań arabskich w pracy. Jeśli dobrze pamiętam, były to dni Arabii Saudyjskiej, które przygotowali studenci uczący się na UWM. Mogłam w tamtym dniu spróbować tradycyjnych dań kuchni arabskiej, między innymi Koftę. 
Najbardziej fascynują mnie przyprawy. Dania, dzięki nim rozgrzewają organizm. W przygotowaniu kofty posłużyłam się tym przepisem.
Składniki:
  • 500 g mięsa wołowego
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • ok. 1 łyżeczki mielonego cynamonu
  • ok. 1 łyżeczki mielonych nasion kolendry
  • ok. 1/2 łyżeczki mielonego kuminu
  • ok. 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • ok. 1 łyżki pieprzu cayenne
  •  garść posiekanej natki pietruszki
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
Do zmielonego mięsa dodajemy pokrojoną w drobną kostkę cebulę, czosnek oraz przyprawy. Porządnie mieszamy. Solimy. Na koniec dodajemy posiekaną natkę pietruszki.
Z tak przygotowanego mięsa formujemy spłaszczone kulki, które nakłuwamy na patyczki do szaszłyków. Patyczki uprzednio skropić wodą, by w piekarniku nie podpaliły się. 
Pieczemy ok 30 min. w temp. 180 st. C na termoobiegu.
Możemy podać z ryżem w curry i z dipem. 

Pozdrawiam!
A.

3 komentarze:

  1. Ojej ostatni raz robiłam je na studiach, chętnie do nich powrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie pyszota na obiad i nie tylko:))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...