Loading...

piątek, 18 kwietnia 2014

Babka na Wielki Piątek

To pierwsza babka na Wielki Piątek. Niestety nie wiem dlaczego na wsi austriackiej piecze się ją akurat dziś. Przyrządza się ją błyskawicznie i chyba o to chodzi. Nie ukrywam, że jutro jej kawałek znajdzie się w koszyczku. 
Przepis znalazłam tutaj
Składniki:
  • 20 dag mąki pszennej
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • 25 dag cukru pudru
  • 125 ml oleju rzepakowego
  • 125 ml wody
  • 4 żółtka
  • 4 białka
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • cukier puder do posypania
Przygotowanie:
Połowę cukru, sól, olej, wodę i żółtka ubić na gładką masę. Przesiać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Z białek ubić pianę stopniowo dodając pozostały cukier aż do uzyskania gęstej kremowej masy. Do masy żółtkowej dodać najpierw mąkę, opakowanie budyniu i na koniec delikatnie połączyć z pianą. Przelać do formy z kominkiem, wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą lub mąką. Piec w piekarniku nagrzanym do 180°C ok. 45 minut.
Pozdrawiam!
A. 
Idę dalej przygotowywać świąteczne potrawy:)

3 komentarze:

  1. Cudownych i smacznych świąt, niech budzą radosne emocje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciepłych, rodzinnych świąt w gronie najbliższych, oraz mokrego dyngusa życzy Małgosia z rodziną : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydawałoby się, że chwilę mnie nie było, a tu tyle nowości na Twoim blogu :) Cóż, u mnie babki nie było. Nie wyrobiłam się najzwyczajniej. Ale chyba jeszcze mogę nadrobić zaległości, skoro rodzina wciąż u mnie gości, nie? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...