Loading...

środa, 2 kwietnia 2014

Brazylijska zupa Camaro

Zupa ta przypomina w smaku naszą pomidorówkę z ryżem. Skropienie jej cytryną sprawia, że staje się lekko kwaśna. Istotne jest, że jest gęsta. Co czyni ją pożywną, gdyż nie trzeba martwić się, że za chwilę będziemy głodni.
 Przepis na tę zupę znalazłam w książce B. Markuza "Zupy na każdy dzień roku". Książka jest o tyle dobra, że każdy znajdzie coś dla siebie. Książka zawiera niewiele ilustracji. Ciekawie stworzony jest każdy rozdział. Są również ciekawostki tzw. zupy z gwoździa.
Zupy są podzielone na kategorie: rosoły i zupy czyste, żury zalewajki, barszcze, zupy z kasz, chleba i bułki, zupy mięsne, rybne itp. 

Składniki:
  • 4 uda z kurczaka
  • 15 dag ryżu 
  • 2 cebule
  • 4-5 łyżek oleju
  • 50 dag pomidorów ( ja dałam pomidory w puszce)
  • 4 pietruszki
  • natka pietruszki
  • sok z cytryny
  • 2 l wody
  • pieprz 
  • sól
Przygotowanie:
 Ryż przesmażyć na patelni razem z posiekaną cebulą. Muszą nabrać złotego koloru. Przełożyć składniki do wysokiego garnka i wrzucić do niego ryż i cebulę. Następnie zalać składniki wrzątkiem. Włożyć umyte uda oraz pomidory w puszcze i pietruszkę pokrojoną w talarki. Wszystko gotować ok. 1 godziny na wolnym ogniu. Po tym czasie wyjąć uda. Poczekać aż przestygną i oddzielić mięso od kości. Włożyć ponownie do garnka. Doprawić do smaku solą, pieprzem oraz cytryną. Podawać z natką pietruszki.

Pozdrawiam!
A.

5 komentarzy:

  1. nie miałam przyjemności jeszcze skosztować tej zupy ...

    OdpowiedzUsuń
  2. zaczarowałaś mnie ta zupą:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię konkretne, gęste zupy, a mój mąż zawsze rozcieńcza je ...wodą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ulala! taka zupka to fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie gęste zupy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...