Loading...

piątek, 4 kwietnia 2014

Focaccia

Nigdy jej nie jadłam. Marzy mi się wyjazd do Włoch. Bardzo lubię włoską kuchnię. Foccacie robiłam po raz pierwszy. Tak naprawdę nie wiem jak powinna wyglądać, czy puszysta czy cienka. Wiem tylko tyle, że jest obłędna w smaku, a ta ilość oliwy, robi wrażenie dla kubków smakowych. Wyszła chrupka i nie wiem czy taka powinna być?
Robiłam ją zgodnie z tym przepisem 
Składniki:
  • 320 g mąki  Tipo 00
  • 200 ml ciepłej wody
  • 12 g świeżych drożdży lub 6 g drożdży w proszku
  • 1 łyżeczka soli 
  • pół łyżeczki cukru
  • 2 łyżki oliwy z oliwek 
Dodatkowo:
  • oliwki, salami włoskie, sól
Przygotowanie:

 Do wody dodać połowę mąki, dwie łyżki oliwy, sól oraz cukier. Rozmieszać. Drożdże rozpuścić w 3 łyżkach ciepłej wody i dodać do ciasta.

Wyrabiać ciasto przez ok. 10 minut dodając stopniowo pozostałą mąkę. Ciasto powinno mieć kleistą, lekko leistą konsystencję. Można wyrabiać jem mikserem lub ręką.
Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i pozostawić na 15 minut.

Na blaszkę wlać 2 lub 3 łyżki oliwy. Położyć ciasto i obtoczyć je w oliwie. Przykryć i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce. Można również wstawić do piekarnika by wyrosło na minimalną temp.

Rozprowadzić ciasto palcami na blaszce. Polać łyżką oliwy i letniej wody, naciskając focaccie palcami zrobić w niej charakterystyczne zagłębienia.

Odstawić na kolejną godzinę, po czym wstawić do piekarnika rozgrzanego do 240 stopni na 12-15 minut.
Moja uwaga: Używając droższy instant ciasto nie rośnie tak jak przy normalnych drożdżach. Zauważyłam to już nie pierwszy raz. Dlatego być może wyszła taka niska. Bo rzeczywiście ciasto delikatnie urosło. 
Oceńcie sami. 
 Pozdrawiam!
A. 

5 komentarzy:

  1. Ania czytasz w moich myślach :) Ostatnio mam ogromną ochotę na focaccię, a teraz mogę zrobić ją w domu! A co to za mąka? I czy zamiast niej mogę użyć pszennej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno można - typ 550 ale ja wolałam nie ryzykować i dać tą włoską, która także nadaje się do pizzy. Znajdziesz ją na pewno.

      Usuń
  2. Jak dotąd robiłam kilka razy pizzę (zawsze używam drożdży świeżych, nigdy instant, gdyż moim zdaniem wówczas ciasto jest lepsze i ładniej wyrasta), ale focaccię też chętnie spróbuję wykonać. Jadłam ją raz we Włoszech i akurat tamta była bardzo puszysta, a jednocześnie chrupiąca - pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda, musi znakomicie smakować i te dodatki...:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...