Loading...

czwartek, 17 kwietnia 2014

Zakwas na żurek

Rok temu podawałam Wam przepis bez zdjęcia na zakwas do żurku. Tym razem podaję Wam wraz ze zdjęciem. Odkąd zaczęłam prowadzić bloga i przywiązywać większą uwagę do domowych wyrobów, zakwas na żurek stał się numerem jeden na Wielkanoc. Zapach zakwasu rozchodzi się po całym domu, zwłaszcza czuć intensywnie czosnek a to znaczy, że pracuje.
 Przyjęłam taką zasadę od mamy, że przygotowuję potrawy dwa lub jeden dzień wcześniej. Lubię, kiedy wszystko jest świeże. Jednak już wcześniej wiem co chcę przygotować. Akurat na Wielkanoc nie przygotowuję dużo potraw, lecz zawsze jest biała kiełbasa, kapusta kiszona i oczywiście żur. W tym roku będzie on na białej kiełbasie. W zeszłym roku zawierał jeszcze boczek.
Oczywiście znajdą się na stole inne potrawy, które będę Wam sukcesywnie przedstawiać na blogu. Na pewno znajdzie się na stole domowa wędlina! 
Przepis na zakwas znajdziecie w zeszłorocznym wpisie. 
W tym roku dodałam do zakwasu 4 ziarenka ziela angielskiego i 4 liście laurowe.


Pozdrawiam!
A. 

3 komentarze:

  1. Uwielbiam żurek na zakwasie, już nie mogę się go doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowy żurek numerem jeden i u mnie :-) Wesołych Świąt Aniu! Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdrowych pogodnych świąt dla Ciebie i Twoich bliskich życzy Małgosia z rodziną : )

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...