Loading...

poniedziałek, 16 czerwca 2014

Letnia sałatka z truskawkami, pomidorami i szynką parmeńską

Sałatka ta powstała pod wpływem chwili. Nagle zrodził się pomysł i został wdrożony w życie. 
Ostatnie dwa tygodnie spędziłam na przygotowywaniu sałatek i delikatnych dań zwłaszcza warzywnych. Pogoda dopisuje takim daniom. I truskawki grają pierwsze skrzypce. Nie mam ich dość, zresztą nigdy nie przejadły mi się.
Pamiętam jak dziś, mieliśmy działkę z domkiem a tam 4 rządki truskawek. Uwielbiałam wąchać zapach liści, a same truskawki zbierałam na durszlak i pod bieżącą lodowatą wodą myłam je...
Ostatnio zaniedbuję bloga i to bardzo mocno. Niestety ( tzn. stety) ostatnie miesiące są dla mnie bardzo intensywne. Niestety - dla bloga, ale dla tego czym się zajmuje jak najbardziej stety.
Miałam nawet zamysł by zamknąć bloga na jakiś czas. Jednak widzę, że czytelnicy pod moją nieobecność, wciąż zaglądali po moje przepisy, więc mam rozumieć, że powinnam dalej dzielić się z Wami moimi pomysłami. Niestety kiedy pracuję intensywnie nie mam czasu na wymyślanie dań. Zazwyczaj są one szybkie i proste. I czasem wydaje mi się, że nie powinnam umieszczać ich na blogu. Ale jak wiemy w prostocie tkwi siła. 
Dziś proponuję Wam sałatkę, która podbiła moje serce i kubki smakowe. 
Składniki:
  • 10 truskawek przekrojonych na ćwiartki 
  • szynka parmeńska 
  • 6 plastrów salami 
  • 1 mała główka sałaty lodowej 
  • 4 pomidory koktajlowe pokrojone na ćwiartki
  • garść zielonych i czarnych oliwek pokrojonych w plastry 
  • kilka plastrów sera z niebieską pleśnią 
Sos:
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka octu jabłkowego
  • 1 łyżeczka musztardy 
  • sól 
dodatkowo:
bagietka skropiona oliwą

Wykonania nie muszę Wam opisywać, bo przecież wiemy jak połączyć ze sobą składniki i skropić je następnie sosem. 
Nie sądziłam, że pomidory i truskawki będą świetnie ze sobą współgrać. Bo to, że ser pleśniowy z truskawkami to na pewno, świetnie razem smakują. 
Pozdrawiam!
A.

3 komentarze:

  1. ona aż krzyczy "zjedz mnie jestem pyszna:D"

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne kolory i smaki. Świetny pomysł na truskawki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zasiadłabym z przyjemnością do takiej miseczki:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...