Loading...

piątek, 25 lipca 2014

Placek ziemniaczany z oliwkami i mozzarellą

Przygotowując ten placek nie wiedziałam czego mam się spodziewać. Zapach wydobywający się z piekarnika intensywnie podkreślał drożdże i nic więcej. W ostatnich minutach poczułam zapach jakby chleba. Wczoraj oglądając film Pod słońcem Toskanii zamarzyłam o wycieczce w tamte rejony. Cóż może kiedyś. Na chwilę obecną spełniam i zaspakajam swoją ciekawość w smakach. 

Rok temu zaczytywałam się tej książce i dopiero po tym czasie zaczęłam odtwarzać przepisy. Oto pierwszy z nich. Nie spodziewałam się tak dobrego smaku.
Zjedliśmy dziś obiad wyjątkowo na świeżym powietrzu, czyli na balkonie. Po wczorajszym filmie zamarzyłam o mieszkaniu, domku, który wychodziłby na wodę, żebym mogła delektować się wschodem słońca z kubkiem kawy a popołudniu popijać dobre wino i wpatrywać się w zachód słońca...
Składniki:
[Marlena de Blasi "Smaki Północy"]
  • 280 g ziemniaków
  • 3/4 kostki drożdży
  • 3 3/4 szklanki mąki
  • 3 łyżki oliwy
  • 2 łyżeczki soli 
dodatkowo:
  • duża garść oliwek zielonych i czarnych 
  • mozzarella w wiórkach 
  • oliwa do skropienia
Przygotowanie:
Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie. Gdy już będą gotowe, odcedzić zostawiając jedną szklankę wody po ugotowaniu. Wodę tę przelać do miski i rozkruszyć w niej drożdże. pozostawić na 15 min. Ziemniaki dobrze potłuc tłuczkiem by nie było grudek.  Po 15 min. do rozczynu dodać ziemniaki, mąkę, oliwę i sól. Wszystko wymieszać a następnie zagnieść ciasto. Nie może być ono zbyt klejące więc dodać odrobinę jeszcze mąki. Ciasto odstawić do wyrośnięcia aż podwoi objętość tak ok. 1 1/2 godz. Następnie ciasto rozkładamy na blasze, ja rozłożyłam na 30 cm do pizzy. Następnie czekamy 30 min do kolejnego wyrośnięcia. W tym czasie nagrzewamy piekarnik do 220 st. C. Im więcej tym lepiej. Po 30 min. układamy na cieście oliwki, sypiemy mozzarellą i polewamy oliwą.
 Cóż u mnie wyszedł placek jak pizza, można zrobić z ciasta mniejsze placki, ale ja uznałam, że lepiej jeden większy.

Pozdrawiam!
A.

5 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba, wygląda jak foccacia, a tu zaskoczenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam! istna poezja na talerzu! pycha! pozdrawiam ciepło!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda przewspaniale! i wydaje się idealne na letnie upały :)
    pozdrawiam,
    siwapiecze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem przekonana, że placek jest przepyszny! Marzy mi się Toskania i tamtejsze przysmaki aczkolwiek film "Pod słońcem Toskanii", jak i podróż w tamte rejony, jeszcze czekają na swoją kolej. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...