Loading...

piątek, 24 kwietnia 2015

Wątróbka drobiowa z suszonymi figami


Wątróbka drobiowa z suszonymi figami

Nie każdy lubi wątróbkę, to wiem. Ale czy można ją polubić? 


Wątróbka drobiowa z suszonymi figami
U mnie sporadycznie pojawia się, w różnych kombinacjach. Ostatnio przyrządzam ją na słodko. I dlatego teraz również przygotowałam ją z suszonymi figami. Jak napisała w swojej książce "Mała paryska kuchnia" Rachel Khoo - wątróbka we Francji stanowi fast - food à la française. Nic dziwnego, ponieważ robi się ją szybko. I jeśli odpowiednio się ją połączy z innymi składnikami, smakuje naprawdę dobrze. 

Po raz pierwszy będąc w Paryżu jadłam wątróbkę w sosie winegret. W domu próbowałam odtworzyć tamten smak. I choć byłam zadowolona i powiedziałam, że to moje ulubione połączenie smaków, teraz zdecydowanie mogę powiedzieć, że z figami wątróbka smakuje rewelacyjnie. Rachel podała przepis ze świeżymi figami, gdyż najlepsze we Francji są od lipca do września, być może przekonam się i ja niebawem. 

Po raz kolejny wyjeżdżam do Paryża. Właściwie mam mieszane uczucia, z racji tego co nas spotkało, ale może ten pobyt będzie lepszy. Zamierzam poszaleć w kuchni z francuskimi składnikami. Może załapię już na figi... :) 

Wątróbka jest tak elastyczna, że można ją podać jako przystawkę w formie sałatki. Na mnie nie pogniewała się jak podałam ją na obiad :) Wiecie dlaczego tak mi zasmakowała? Wszystkie składniki smażone były na maśle!

Składniki:
[na 4 os.]
  • pół kg wątróbki drobiowej 
  • op. suszonych fig
  • 1 czerwona cebula
  • 2 łyżki czerwonego octu winnego
  • suszony tymianek 
  • sól i pieprz
  • liście sałaty lodowej 
  • 2 łyżki masła 
Przygotowanie: 
Wątróbkę umyć i oczyścić. Osuszyć. Cebulę pokroić w paski i przesmażyć z tymiankiem na maśle do miękkości. Solą i pieprzem oprószyć wątróbkę i włożyć na patelnię z cebulą i tymiankiem. Smażyć na dość wysokim ogniu, ale tak by nie przypaliła - ok. 1 min. Następnie zmniejszyć ogień i wlać ocet winny i smażyć wątróbkę dodając dwie figi. W tym czasie ułożyć na talerzu liście sałaty i figi pocięte w paski. Usmażoną wątróbkę wyłożyć na sałatę i figi.
Wątróbka drobiowa z suszonymi figami

Serdeczności, 
V.

9 komentarzy:

  1. ulalala! takiego połączenia jeszcze nie próbowałam! inspirujące :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe połączenie na talerzu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie ciekawe połączenie, wygląda to smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię wątróbkę ale w takiej wersji nie robiłam:) Wygląda wspaniale !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje dobrze, jest słodka i koniecznie na maśle smażyć:)

      Usuń
  5. uwielbiam wątróbkę z jabłkiem, albo ze śliwkami wszystko zawinięte w boczek...mmmm PYCHA!!!
    Muszę koniecznie wypróbować Twoją wersję, bo oczywiście ślinka mi leci :)
    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm... może dzięki takiej kombinacji w końcu polubiłabym wątróbkę :p

    OdpowiedzUsuń
  7. osobiście uwielbiam wątróbkę! a w słodkiej odsłonie najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja należę do tych, co wątróbkę uwielbiają, a najbardziej taką z jabłkami i cebulką. Pycha! Z figami jeszcze nie próbowałam. Bardzo interesująca alternatywa i jestem przekonana, że również by mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...